Top

6 eiwitrijke tussendoortjes

Verantwoorde tussendoortjes zijn essentieel. Toch kan het moeilijk zijn om telkens iets nieuws te verzinnen. Blijf de hele dag scherp en kies voor een van deze snelle en gezonde eiwitrijke snacks!

De meeste ‘verantwoorde tussendoortjes’ uit de supermarkt bevatten veel suiker. Gelukkig zijn er nog talloze andere manieren om je behoefte aan suiker of vet eten te verslaan. Deze eiwitrijke tussendoortjes geven energie, een vol gevoel en zijn makkelijk en snel te maken!

groentedip.jpg#asset:1682:square400x400crop

1. Een zelfgemaakte dip met groenten. Denk aan hummus of een paprikadip met komkommer, selderij of wortel (Bron: Flickr)

breakfast_day-1.png#asset:1684:square400x400crop

2. Halfvolle yoghurt, Griekse yoghurt of kwark met kaneel, ongezouten noten en zaden (Bron: Pure Form Fitness Kitchen)

noten.jpg#asset:1686:square400x400crop

3. Een handje noten-zadenmix, zoals amandelen met pompoenpitten (Bron: Shutterstock)

2.png#asset:1687:square400x400crop

4. Een rijstwafel met pindakaas en banaan (Bron: Optima Vita)

eiwitten.jpeg#asset:619:square400x400crop

5. Gekookt eitje (Bron: Pixabay)

canned-tuna.jpg#asset:1688:square400x400crop

6. Tonijn uit blik (Bron: Reader’s Digest)